• Szállítók részére
    Szállítók részére Minőségi kenő, és üzemanyagolajok szállítmányozási cégek számára
    Részletek
  • Ipar számára
    Ipar számára Minőségi kenő, hydraulika olajok ipari felhasználásra Részletek
  • Mezőgazdaság számára
    Mezőgazdaság számára Minőségi kenő, és üzemanyag olajok a mezőgazdaság számára
    Részletek
  • Lakosság számára
    Lakosság számára Minőségi motor, és egyéb olajok a mindennapi használatra
    Részletek
kedd, október 20, 2020

Üzemanyagok

Árutípusok:

  • MSZ EN 590:2009 szabvány szerinti DÍZELGÁZOLAJ 10 ppm kéntartalommal 4,8 – 7,0 % (tömegszázalék) bio-komponens (FAME, zsírsav metil-észter) tartalommal
  • MSZ EN 228:2009 szabvány szerinti 95 oktános BENZIN 10 ppm kéntartalommal
  • min 3,1 e-% (energiaszázalék) bio-komponens (bio-ethanol, ETBE) tartalommal

Árutípusok alapanyaga: kőolaj, más elnevezéssel nyersolaj, amely fosszilis energiahordozó

Ezen anyag keletkezése: növényi és állati holt szerves anyagok a levegőtől elzárva anaerob (oxigénhiányos) bomlásnak indultak és évmilliók alatt keletkezett így a kőolaj. A bomló anyag valamilyen hordozó kőzetben felgyülemlett, melyet záró rétegek (pl. agyag) választanak el a környezettől. A kőolaj legtöbb együtt fordul elő a földgázzal. Az anyag összetételét tekintve többezer-féle folyékony, illetve ebben oldott szilárd és gázhalmazállapotú telített szénhidrogén keveréke.

Alapanyag feldolgozása kőolaj finomítóban végzett szakaszos lepárlás (frakcionált desztilláció) alkalmazásával történik, amely az egyes komponensek különböző, eltérő forráspontjaira alapul. Ezen technológia alkalmazásával elsőként a vizet és kőzettörmeléket távolítják el és lelőhelytől függően nagy mennyiségű propán-butánt gázt lehet kinyerni.

A lepárlás első lépéseként a nyersolajat először 350-400 Co-ra melegítik, majd a frakcionáló torony alsó részébe vezetik. A toronyban a belső hőmérséklet felfelé haladva csökken, így a magasabb forráspontú komponenseket tartalmazó gőzök valamely alsó tálcán lecsapódnak és gyűjtő tartályba kerülnek, legmagasabbra csak az alacsony forráspontú komponensek jutnak fel.

A tartályokban felfogott szénhidrogén keverékeket kőolajpárlási frakciónak nevezzük.

Párlatok, átlagos minőségi jellemzőjű kőolaj esetén:

Frakció neve

Vegyületeinek forráspont tartománya °C-ban

A kőolaj térfogat %-ában (kb.)

Szénatom szám

benzin

50-150

30

05-10

petróleum

150-250

10

10-13

gázolaj

250-350

15

12-15

kenőolajok

350 felett

20

16-20

pakura (lepárlási maradék)

 

25

>20

Az orosz forrásból származó „URAL -keverék” típusú nyersolajból ezen átlagos százalékkal nyerhetők ki a különböző párlatok, a lepárlást követően alkalmazott további technológiáktól – így vákuum desztilláció, krakkolás, „maradékanyag feldolgozása, stb. – függően.

A Föld más olaj-lelőhelyein igen eltérő minőségi adottságú alapanyagok kitermelése folyik, melyek nemcsak a kéntartalom, hanem a szénhidrogén típusok tartalma vonatkozásában is jelentősen különbözik. Ennek függvényében a számtalan nyersolaj típusból kinyert párlatok százalékos aránya is igen nagy szórást mutat.

BENZIN:

  • 5-10 szénatomszámú telített szénhidrogének
  • megfelelő átalakítások után motorhajtóanyagként használják (motorbenzin)

PETRÓLEUM:

  • világítóolaj
  • 10-13 szénatomszámú alkánok keveréke
  • régebben világításra, ma tisztított formában kerozin néven repülőgépek hajtóanyagaként használjuk

GÁZOLAJ:

  • 12-15 szénatomszámú alkánok keveréke
  • átalakítás után dízelolajként teherautók, mozdonyok és más dízelmotorok hajtóanyaga

PAKURA/FŰTŐOLAJ:

  • magas forráspontú szénhidrogénelegy
  • fűtőolajként vagy további desztillálást követően kenőolajként használják

Az Európai Unió tagállamai már hosszú évek óta folyamatosan módosítják a legfontosabb párlatok, azaz az üzemanyagok műszaki szabvány adatait, melynek célja elsőként a környezet védelme (kéntartalom minimalizálása, jelenleg 10 mg/kg tömegszázalék a megengedett) volt. Emellett az autómotorok műszaki fejlesztéseinek irányai és eredményei is jelentős ráhatással bírtak ezen szabványok által kijelölt irányokra, így több korábban nem is ismert műszaki anyag- jellemző került előírásra (oxidációs stabilitás, kenőképesség).

A 2000-es évek kezdetétől kerültek be az üzemanyagokba és azok szabványaiba a biomassza bázisú anyagok, melyek a Föld légkörének üvegházhatásból adódó problémáit, terhelését kívánják csökkenteni és minimalizálni.

Jelenleg már a „normál” bázisanyagként kezelt dízelgázolaj áru kötelezően legalább 4,8 térfogatszázalék zsírsav-metilésztert illetve a benzin áru kötelezően legalább 3,1 energia-százalék bio-etanol, növényi eredetű anyagokat tartalmaznak.

 

Viszonteladókat és végfelhasználókat közvetlenül kiszolgálunk. Várjuk jelentkezését.

  • FSHD 400
  • FSHB 600
  • FSHB 300
csepp
FSHD 400

Speciális, prémium adalékanyag dízel üzemanyaghoz.

Az FSHD400 üzemanyag adalék használatával megnövelheti a dizel motor élettartamát. Erősebb, dinamikusabb, megnövelt motorteljesítményre kell számítania ...

Bővebb információ

 
flakon2
FSHB 600

Speciális adalék benzin üzemanyaghoz.

Az adalékanyag hozzáadását követően egyből tapasztaljuk a motor teljesítményének növekedését, és a fogyasztás csökkenését, és a károsanyag kibocsátást...

Bővebb információ

 
termek1
FSHB 300

Speciális adalék benzin üzemanyaghoz.

Az adalékanyag hozzáadása számos előnyt hordoz magában.
Tisztább motor, és a nagyobb teljesítmény, már az első tankolást követően érezhető....

Bővebb információ

 

fshungary

Kapcsolat - Elérhetőség

Munkaidő:
H - P: 8:00 - 16:00

Magyar Béla - ügyvezető
Nagy István - gazdasági igazgató
Keszei Judit - pénzügyi előadó

9400 Sopron, Baross u. 15.
T (+36) 99/ 505 886
F (+36) 99/ 505 887